Next: About this document ...
A feladat:
Nézzük az
,
nyelvtant.
(a) Igaz-e, hogy ez a nyelvtan erős LL(2) nyelvtan?
(b) Készítsünk a nyelvtanhoz gyenge LL(2) elemzőt!
(c) Mutassuk meg, hogy ez nem gyenge LL(1) nyelvtan!
A megoldás:
(a)
Próbáljunk meg csinálni erős LL(2) elemzőt hozzá, aztán majd
látjuk, hogy nem lehet.
A táblácskák:
| |
A |
|
| ba,bb |
b,3 |
|
| aa,ba |
 |
|
Vagyis a nyelvyan nem erős LL(2), mert a második táblában mindkét
szabály esetén lehet ba előretekintés.
(b)
| |
S1 |
 |
| aa,ab |
aA1aa,1 |
 |
| bb |
bA2ba,2 |
 |
| |
A1 |
 |
| ba |
b,3 |
|
| aa |
 |
|
| |
A2 |
 |
| bb |
b,3 |
|
| ba |
 |
|
Az elemzőtábla:
| |
aa |
ab |
ba |
bb |
a |
b |
 |
| S1 |
aA1aa,1 |
aA1aa,1 |
|
bA2ba,2 |
|
|
|
| A1 |
|
|
b, 3 |
|
 |
|
|
| A2 |
|
|
 |
b,4 |
|
|
|
| a |
pop |
pop |
|
|
pop |
|
|
| b |
|
|
pop |
pop |
|
pop |
|
 |
|
|
|
|
|
|
ACC |
Ez a táblázat is mutatja, hogy erős LL(2)-t nem lehet rá csinálni:
az A1 és az A2-s sorok között a ba-s oszlopban ütközés van.
(c)
A táblácskák:
| |
A1 |
 |
| b |
b,3 |
|
| a |
 |
|
| |
A2 |
 |
| b |
b,3 |
|
| b |
 |
|
Az utolsó táblában van az ütközés.
Next: About this document ...
Judit Csima
2000-04-20