Kezdő lap   Névtér lista   Osztályhierarchia   Összetevők listája   Fájlok listája   Osztályok összetevői  

DataManager osztály referencia

Osztálytagok listája.

Publikus metódusok

 DataManager ()
 Konstruktor, a random seed-et nem tudhatjuk.

 DataManager (long random_seed)
 Konstruktor, a random seed-et megadjuk.

void createRandom (Collection dataset, int size)
 Véletlen pontokból kialakított adatbázis létrehozása.

void createGaussRandom (Collection dataset, double[] gausses, int size)
 Gauss eloszlású véletlen pontfelhőkből álló adatbázis létrehozása.

void loadImage (Collection dataset, String fileName) throws IOException
 Adatbázis beolvasása ,,png'' formátumú képből.

void loadImageRandomize (Collection dataset, String fileName, int point_num, double noise) throws IOException
 Adatbázis beolvasása ,,png'' formátumú képből egyenletes eloszlás generálásával, zaj hozzáadásával.

void saveDataImage (Collection dataset, String fileName, int width, int height) throws IOException
 Klaszterek adatainak mentése ,,png'' formátumú képbe.

void saveImage (ClusteringAlgorithm cs, String fileName, int width, int height) throws IOException
 Klaszterek mentése ,,png'' formátumú képbe, a különböző klaszterek különböző színűek.


Privát attribútumok

Random rnd
 random szám generátor


Statikus privát attribútumok

final Color cols []
 Ezekkel a színekkel színezi ciklikusan a különböző klasztereket mentéskor.


Részletes leírás

Két dimenziós pontokat tároló adathalmazok kezelését végzi. Lehetővé teszi adatok olvasását képből - akár egyenletes eloszlás generálásával, illetve zaj hozzáadásával -, adatok mentését képbe, vagy a már klaszterezett adatok mentését képbe, ahol a különböző klaszterek különböző színűek.


Konstruktor és destruktor dokumentáció

DataManager::DataManager   [inline]
 

Konstruktor, a random seed-et nem tudhatjuk.

DataManager::DataManager long    random_seed [inline]
 

Konstruktor, a random seed-et megadjuk.

Paraméterek:
seed  a random seed kiinduló értéke


Osztálytag függvények (metódusok) dokumentációja

void DataManager::createGaussRandom Collection    dataset,
double    gausses[],
int    size
[inline]
 

Gauss eloszlású véletlen pontfelhőkből álló adatbázis létrehozása.

Az adatpontok mindkét paraméterükben a [0..1] intervallumban lesznek. A gausses változóban több pontfelhő paramétereit adhatjuk meg: (gausses[0], gausses[1]) a középpont, (gausses[2], gausses[3]) az első irányvektor, (gausses[4], gausses[5]) a második irányvektor. Az eloszlások szórása az irányvektorok hossza.

Paraméterek:
dataset  ide rakja be a generált pontokat (Point2D típusúak)
gausses  a Gauss-eloszlás paraméterei
size  a generált pontok száma

void DataManager::createRandom Collection    dataset,
int    size
[inline]
 

Véletlen pontokból kialakított adatbázis létrehozása.

Az adatpontok egyenletes eloszlásúak lesznek mindkét paraméterükben a [0..1] intervallumon.

Paraméterek:
dataset  ide rakja be a generált pontokat (Point2D típusúak)
size  a generált pontok száma

void DataManager::loadImage Collection    dataset,
String    fileName
throws IOException [inline]
 

Adatbázis beolvasása ,,png'' formátumú képből.

A kép minden nem fehér pontja 1-1 adatot reprezentál. Az adatok koordinátái a [0..1] intervallumra képződnek a kép méreteitől függetlenül.

Paraméterek:
dataset  ide rakja be a generált pontokat (Point2D típusúak)
fileName  a beolvasandó képfile neve

void DataManager::loadImageRandomize Collection    dataset,
String    fileName,
int    point_num,
double    noise
throws IOException [inline]
 

Adatbázis beolvasása ,,png'' formátumú képből egyenletes eloszlás generálásával, zaj hozzáadásával.

A kép nem fehér területein fog egyenletes eloszlás szerint pontokat generálni, kivéve a tiszta piros (R:255, G:0, B:0) részeket, melyekhez kétszeres valószínűség tartozik. Így sűrűbb részletek lehet létrehozni. Az adatok koordinátái a [0..1] intervallumra képződnek a kép méreteitől függetlenül. A zajos pontok a teljes [0..1]x[0..1] intervallumra kerülhetnek.

Paraméterek:
dataset  ide rakja be a generált pontokat (Point2D típusúak)
fileName  a beolvasandó képfile neve
point_num  a generált pontok száma
noise  a zajos pontok hányada [0..1] között

void DataManager::saveDataImage Collection    dataset,
String    fileName,
int    width,
int    height
throws IOException [inline]
 

Klaszterek adatainak mentése ,,png'' formátumú képbe.

Az adatok fekete pontok a kép fehér hátterén. Az adatok koordinátái a [0..1] intervallumba kell, hogy essenek a kép helyes kitöltéséhez.

Paraméterek:
dataset  innen olvassa az adatokat (Point2D típusúak)
fileName  a beolvasandó képfile neve
width  a kimentett kép szélessége
height  a kimentett kép magassága

void DataManager::saveImage ClusteringAlgorithm    cs,
String    fileName,
int    width,
int    height
throws IOException [inline]
 

Klaszterek mentése ,,png'' formátumú képbe, a különböző klaszterek különböző színűek.

A klaszterek azonos színű pontok a a kép fehér hátterén. Az adatok koordinátái a [0..1] intervallumba kell, hogy essenek a kép helyes kitöltéséhez.

Paraméterek:
cs  innen olvassa az adatokat
fileName  a beolvasandó képfile neve
width  a kimentett kép szélessége
height  a kimentett kép magassága


Osztálytag adatok dokumentációja

final Color DataManager::cols[] [static, private]
 

Kezdő érték:

 {Color.red, Color.blue, Color.green,
                        Color.magenta, Color.orange, Color.pink, Color.yellow,
                        Color.cyan, Color.black, Color.lightGray, Color.gray,
                        Color.darkGray}
Ezekkel a színekkel színezi ciklikusan a különböző klasztereket mentéskor.

Random DataManager::rnd [private]
 

random szám generátor


Ez a dokumentáció az osztályról a következő fájl alapján készült:
Projekt: Hierarchikus klaszterező algoritmusok Java-ban Készült: Mon Dec 8 12:08:04 2003 Készítette: doxygen1.2.18